Julgodis inlägget.

Tryffel, knäck. Kola och ischocklad.
Wienernougat, chokladfigurer, Rocky roads.
Listan skulle om jag och min syster hade mer ork och mer tid kunna bli evigjetslång.
För är det något vi gillar sp är det julgodis.
I alla dess former.

Tyvärr är det sällan som allt blir ätet. Vi glömmer också ofta bort det. Halvhjärtat slänger vi fram knäcken klockan åtta på julaftonen och hoppas på att någon fått plats över i magen för en godisbit.
Vilket resulterar i att alla tvingar ner ett par bitar för att det helt enkelt är för gott för att tacka nej.

Egentligen är det traditionella julgodisbaket inte för att äta godis. Det är för gemenskap. För ett par goda skratt och mys. Det är något jag och min syster delar, som ingen kan ta i från oss. Varken bristen på snö eller att alla affärer sålt slut på dumlen till Rocky roadsen.

- Jottis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0